به نام خداوند عزوجل 

ابتدا باید بگویم که این مقاله برداشت شخصی از مستندات همه ی گروهای سیاسی و غیر سیاسی است یعنی هم رد پای جناب ری شهری در آن هست هم حاج احمد آقای منتظری و خمینی . لذا گلگی نکنید که چرا ها یی را بیان کردی من قبلا هم متنی در سال ۹۴ نوشتم که دوستان اصلاحطلب را به جانم انداخت باشد که تکرار نشود .


حسین علی منتظری قبل انقلاب را همه تا قسمتی می شناسند اگر مرحوم آیت الله خمینی دو دست در ایران داشت یکی از آن ها مرحوم مطهری بود و دیگری آیت الله منتظری  شاید او بعد از آیت الله طالقانی محبوب ترین و فراجناحی ترین روحانی به حساب می آمد که البته در مجلس خبرگان  با وارد کردن ولایت فقیه به قانون اساسی تیر خلاس را بر پیکره تمام اقدامات بعدی خود در آینده زد یعنی همان چیزی که تا سال ۶۵ یا ۶۶ به آن نظریه ای که افتخار می کرد در ایام بعدی بلای جان او شد و در نهایت به جرم انتقاد از رهبر حاظر به حصری ۵ ساله افتاد که البته آزادیش هم جانی به تن پوسیده انقلاب بخشید .

در ایام ما بعد از حصر درس فقهش را ادامه داد و شخصا انتقاد از شخص اول را کنار گذاشت و جناب کدیور و قابل و اشکوری که سه شاگرد گرانقدر او بودن را به جان آن دیو یک دست انداخت تا اینکه به جنبش سبز رسید شاید تلخ بود اما مزایقه نکرد و از آن نارفیقان بهار سال ۶۸ همایت کرد تا روز موتش .


در فقه صاحب آثار بسیاری است و از نظر برخی بعد از مرحوم خویی فقیه عامه ای بود که البته حکومت با فقیه تراشی تلاش بر این داشت که او را از صحنه خارج کند که شاید در حدودی موفق بود چون در سال ۷۰ اینترنت و فضای مجازی اصلا وجود نداشت تنها دستگاه مبلغ تلویزیون بود که جز دروغ چیزی برای او تبلیغ نمی کرد و نکرده .


علت حصرش را همه می دانند اما من نیز آن را پر رنگ تر بیان می کنم آن چیزی جز اثبات فقدان سواد دینی در رهبر و عدم قدرت در اداره کشور به دست او بود شاید نامه مرحوم آذری قمی هم مزید بر علت شد.


حکایت مک فارین و سید مهدی هاشمی را اینگونه بیان کنم که همه آن دسته از برادران سپاه بیت آقای صابق از سوابق هاشمی خبر داشتند می دانستند چه کاره است و قاتل شمس آبادی که از مخالفان شهید جاوید که خود داستانی است بوده لذا چیز جدیدی نبود . جرم دومش که می گفتن بمب گزاری کرده ولله اگر اورا پاره پاره کنید برای من مهم نیست ولی با پرونده سازی افراد را بد نام نکنید .این عین جریان مرحوم هاشمی است او چیز هایی می دانست که نباید می دانست  او از روابط با شیطان بزرگ خبر داشت و نباید می داشت ...... بس هم قاتل است و هم تروریست و هم جاسوس ..... 



عزل از قائم مقامی و نصب 

در قانون در آن زمان چیزی به نام قائم مقام اصلا پیش بینی نشده بود که به لطف مرحوم آیت الله مشکینی ریس آن زمان مجلس خبرگان ایشان ابتدا انتخاب و سپس قائم مقام شد ‌.


در سال ۶۷ هم بعد از پایان جنگ و شروع جنگ با منافقین خلق و پیروز شدن بر آنان به خاطر حق انسان با دستگاه قضاوت جانی آن زمان که به دست جناب پور محمدی و ریسی بود مورد بد بینی قرار گرفت و به لطف اشخاصی که به عقیده من از یکی از دو بیت یا خمینی یا منتظری به دست بی بی سی رسید که البته به عقیده من این می تواند کار اشخاص سلول قرمز پشت صحنه باشد که با کنار زدن منتظری به پست مقام هایی می رسیدند قبلا حتی فکرش را هم نمی کردن ‌البته این را شاید تاریخ پاسخ بدهد یا در پارگراف بعدی به آن اشاره شود ‌.



هاشمی و خاتمی و موسوی و کروبی و آیت خدا 


خواص اصلاحات که در ایام ماقبل از عزل آن گران قدر همیشه در کنارش بودن  در سال های بعد که البته خیلی دور نیست حتی در دیدار های خود که با مراجع داشتند از او فاصله می گرفتند دقیقا همان طور که با سروش و .... کردن  دقیقا فقط روز انتخابات یادشان می افتاد که منتظری و بیتش هم هستند باری یکی دستور پایین کشیدن عکس منتظری را از ادارات بخشنامه کرد و دیگری کتاب هایش را جمع کرد و آن یکی نامه های تند به او می نوشت هیچ کدام تا هنگام مرگش از بعد از عزلش او را ندیدن و اگر چرخش با او در یک محور نمی چرخید شاید باز هم به او نسبت شیخ ساده لوح را می دادند .



رابطه با خامنه ای  

تا قبل انقلاب که کلا هیچ بعد از انقلاب به لطف منتظری برای امامت جمعه تهران که لقمه بزرگی بود به او خورانده شد و بعد هم به لطف انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و نخست وزیری  ودر قطع الرجالیت محض به ریاست یک دوره ای برای انقلاب انتخاب شد و بعدشم هم بعد از درگیری لفظی با موسوی و مرحوم خمینی در باب ولایت فقیه مورد حمله قرار گرفت و به خاطر هاشمی در جایگاهش حفظ شد و جانشین قائم مقام شد همان طور که در قطع الرجالیت امام جمعه و رئیس جمهور شده بود اما این بار فقه و .... می خواست که نداشت فقط چماغ داشت و هنوزم دارد .


جنبش سبز و ارتحال 

همان طور که اشاره شد او هر روز تنها تر می شد در بین رجال سیاسی تا این که فردی به لطف سید علی خان رئیس دولت شد این جا بود که همه متحد شدند و آیت الله را به بازی شان وارد کردند اما او دیگر نه حال جوانی را داشت و نه دیگر امیدی به برادران به اصلاح اصلاح طلب شاید همین اصلی ترین دلیلی باشد برای دفاع فقط از اعتراضات و نه نامزد منتخب . فتوا هایی داد که اکثریت راهگشا بود یکی از آن ها عدم مشروعیت نظام و .....




آرا و خدمات فقهی مشهور 

 دست دادن با زن غیر مسلمان 

تاسیس دانشگاه امام صادق  که امروز 

نامگذاری هفته وحدت میان شیعه و سنی 

 اولین مرجع دارای سایت و رساله الکترونیکی

نوشتن آثاری نظیر الدراس فی ولایت فقیه و انتقاد از خود و... 


مابحثی ماند که اگر عمری بود در فرصت های بعد به این مطلب اضافه خواهد شد