نگاه محسنی

مجموعه ای از دین فلسفه و عرفان و سیاست

نگاه محسنی

مجموعه ای از دین فلسفه و عرفان و سیاست

سرانجام مهم است نه حال فعلی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

مقاله ی در حال تکمیل 

به نام خدا از آنجایی که تریبون های حکومتی پشت سر هم تکرار می شود که کشته شدن در راه حکومت غاصب سوریه شهادت است به این نتیجه رسیدم که اثبات کنم که این مرگ نوعی مرگ جاهلانه است 



مبانی شهادت از روی قرآن و سیره نوبی


در قرآن کریم در آیات زیر به مسله پرداخته


وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹﴾

فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ ﴿۱۷۰﴾


 

هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏اند مرده مپندار بلکه زنده‏اند که نزد پروردگاربه آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است‏شادمانند و براى کسانى که از پى ایشانند و هنوز به آنان نپیوسته‏اند شادى مى‏کنند که نه بیمى بر ایشان است و نه اندوهگین مى‏شوند (۱۷۰)شان روزى داده مى‏شوند(۱۶۹)

بر نعمت و فضل خدا و اینکه خداوند پاداش مؤمنان را تباه نمى‏گرداند شادى مى‏کنند (۱۷۱)

 

یَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللّهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِینَ ﴿۱۷۱﴾

کسانى که [در نبرد احد] پس از آنکه زخم برداشته بودند دعوت خدا و پیامبر [او] را اجابت کردند براى کسانى از آنان که نیکى و پرهیزگارى کردند پاداشى بزرگ است (۱۷۲)

 

الَّذِینَ اسْتَجَابُواْ لِلّهِ وَالرَّسُولِ مِن بَعْدِ مَآ أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذِینَ أَحْسَنُواْ مِنْهُمْ وَاتَّقَواْ أَجْرٌ عَظِیمٌ ﴿۱۷۲﴾

همان کسانى که [برخى از] مردم به ایشان گفتند مردمان براى [جنگ با] شما گرد آمده‏اند پس از آن بترسید و[لى این سخن] بر ایمانشان افزود و گفتند خدا ما را بس است و نیکو حمایتگرى است (۱۷۳)

 

الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ ﴿۱۷۳﴾

پس با نعمت و بخششى از جانب خدا [از میدان نبرد] بازگشتند در حالى که هیچ آسیبى به آنان نرسیده بود و همچنان خشنودى خدا را پیروى کردند و خداوند داراى بخششى عظیم است (۱۷۴)

 

فَانقَلَبُواْ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللّهِ وَفَضْلٍ لَّمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُواْ رِضْوَانَ اللّهِ وَاللّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ﴿۱۷۴﴾

در واقع این شیطان است که دوستانش را مى‏ترساند پس اگر مؤمنید از آنان مترسید و از من بترسید (۱۷۵)

 

إِنَّمَا ذَلِکُمُ الشَّیْطَانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیَاءهُ فَلاَ تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ ﴿۱۷۵﴾

طبق روایات شهید سه ویژگی دارد که هیچ کدام آن در بین مدافعان حکومت غاصب بشار اسد موجود نیست 

1-کسی که جان خود را در راه خدا فدا می کند 

2-کسی که جان خود را در راه حکومت اسلامی می دهد (مثل جنگ ایران عراق که متخاصن داشت)

3-کسی در راه ناموس خود کشته می شود


تمام دلایل نام برده در سوریه فقط با توجیهات کیهانی قابل اثبات است زیر 

1-حکومت سوریه در ابتدا به قاتل مردم خود است بعد گروه های تند رو اسلامی منحرف 

2-حکومت سوریه فاقد مشروعیت سیاسی و دینی است 

3- حکومت سوریه اولا نه اسلامی است و نه دینی است 


افرادی که در سوریه کشته می شوند دانسته به آنجا می روند و مرگش هر چه باشد شهادت نیست زیرا حکومت و یا گروهی که به بیمارستان رحم نمی کند قطعا به مردمش هم رحم نمی کرده و نمی کند و اگر باز قدرت بگیرند از صد داعش بدتر برای سوریه خواهد بود به شهادت تاریخ1


نکته1 

راستی مگر ما در ایام جنگ صدام و گروه مجاهدین خلق (منافقین را به خاطر حمله به بیمارستان ها و محکوم نمی کردیم حال چه شده که خون مردم سوریه برای حضرات که به موی سر هم گیر می دهند رنگ ندارد مگر مولا امیر المومنین نمی گوید وای بر من که به دختر یهودی در خلافت من تعرض شده اگر علی میزان العمال است پس دفاع از حاکم غاصب به هیچ وجه دلیل شرعی ندارد .



بخش دوم قضیه به گروه های سلفی و غیر سلفی سوریه ربط دارد زیرا قسمتی از این گروه ها شرایط مسلمانی دارند ولی عمل کنند به احکام اسلامی نیستند پس مطابق تعریف مسلمان مسلمان به حساب میایند  


واما اگر هم بگویند برای مقابله با گروه های تند رو به سوریه می روند حکومت سوریه خود بزرگ ترین قاتل است تا زمانی که اسد کنار نرود این جنگ کما فی سابق ادامه دارد پس با دفاع از ظالم آخرت دنیای خود را تباه نکنید به زودی نامه هایی که مراجع قم نوشته ام جوابش خواهد آمد آن ها را هم جهت تمام کردن حجت بر روی سایت قرار خواهم داد که در آخرت شرم بر پیشانی نداشته باشم.


با فراضی از دعا ابو حمزه نوشته را تمام می کنم .

 وَ لا تُسَلِّطْ عَلَیَّ مَنْ لا یَرحَمُنِی. 

 خدایا! بر من، بر کشور ما، بر ملّت ما کسی که رحم نمی‌کند مسلّط نکن

 

مقاله هنوز خرد است و در حال تکمیل است با نقد های خود من را خوش حال کنید.


منابع

قرآن

نهج البلاغه

دفتر آیت الله جوادی 

اندیشه دینی و تاریخی خودم



ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.